Експеримент: пружини від Mercedes ML W163

2121, 21213, Нива-Шивроле
Відповісти
Аватар користувача
phobos98
Член Клубу «Львів 4×4»
Член Клубу «Львів 4×4»
Повідомлень: 57
З нами з: 12 вересня 2017, 13:37
Ім'я: Іван
Авто: Toyota Land Cruiser FZJ80
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Експеримент: пружини від Mercedes ML W163

Повідомлення phobos98 »

Провожу експеримент: задні пружини від Mercedes ML W163 в передній підвісці Ниви.

При підготовці Ниви до бездоріжжя існують деякі проблеми з передньою підвіскою, а саме: через додаткову масу (бампера, лебідка і прочі шмурдяки) стандартні пружини вже не тримають нормально морду, а також зажаті ходи самої підвіски, і сег 50+%.

Зазвичай це вирішуєтся декількома способами (в тому числі їхніми комбінаціями):
1. Самий популярний - проставки під верхню шарову і під нижній стакан пружини. Таким чином морда піднімаєтся, хоча ходи підвіски при цьому не змінюются. На просторах тирнету навіть бачив такі рішення, коли машина стоїть на колесах, а верхній важіль лежить на відбійнику :)
2. Якщо залишати стандартну м'яку пружину, машина з додатковою вагою на морді починає клювати носом і козлити. Такий собі варіант. Додатково можна причепити по ще одному амортизатору, частково проблема вирішуєтся, але пружина всеодно в номіналі пережата.
3. Можна поставити пружини від Волги (24 "м'які" або 21 "тверді"). Але ці пружини зроблені з рузького заліза, просідають, лопають і так дальше. І просідають ще й не однаково.
4. Ще варіант - пружина від шниви, але вона занадто жорстка для 21* ниви, машина з ними стрибає на нерівностях.
5. Ще варіант - "тюнінх" пружини, але з ними ті ж проблеми, що і з Волговськими.

Проаналізувавши це все, трохи поїздивши і помучившись з пружинами від 21-ої Волги, було прийнято рішення шукати щось аналогічне від іномарок.

При цьому хотілось наступного:
- Збільшити хід підвіски, додавши проставок під верхню шарову.
- При цьому трошки підняти морду, щоб сег був в воротах 20-30%
- При цьому не використовувати проставок під пружини, щоб вона працювала по всій можливій між стаканами довжині.

Деякого часу пошуки привели мене до варіанту задніх пружин від Mercedes ML W163, оскільки їхній внутрішній діаметр аналогічний Нивовським, вони значно довші (можна потрохи обрізаючи вийти на потрібну довжину), і жорсткість вроді аналогічна волговським. Та й тако на глазок жопа мерса важе приблизно десь тако як морда ниви. Напевно.
Яка прицільна жорсткість мені потрібна - я не знаю, оскільки додаткова вага на морді.
Окрім того пружини від МЛ мають прогресію.

Купив пару пружин Lesjofors LS4256870
230420143427.jpg
Методом багатократного підболгарювання в Нива-Сервісі їх таки запхнули в машину. Потім ще 2 рази приїздив до них на відболгарювання, бо не влаштовував сег - з першого разу підвіска взагалі була зажата.

Експеримент почався в березні. Що є станом на зараз:
- Те, чого хотілось - я добився. Хід підвіски став більшим, морда піднялась.
- При переміщенні по грунтовці на швидкості ~60 км/год машина не козлить і не стрибає. Паразитного підрулювання за рахунок зміни геометрії верхнього важіля не помітно.
- Підвіска при цьому працює на повний хід - так заміряв глазомір, висунутий з вікна.
0-02-0a-de6df8e6cbab938c74692e7dd5c47d3c8e5e40c17e7adcd91dcc530b04a00d35_1c6d998f119777.jpg
0-02-0a-9372085a58c370f23012648794158b61d0a9b03129986b4a55512f0a113dc915_1c6d998f106aa8.jpg
0-02-0a-f17a0cc89dff1f452fc4e6228ebc88b9294675aca074afbfa8273d7716e975c8_1c6d998f106f11.jpg
0-02-0a-1947090caea4ecc83baf136b6700b08b7528083354e61678091ce092efdcd5d1_1c6d998f1060c7.jpg
Але є і негатив - в стані спокою "короткі" витки пружини склались в купу. Фактично ефект вийшов як ніби то пружина від волги з проставкою. Хоча при цьому пружина працює нормально по відчуттям. Походу все-таки жопа мерса легша ніж морда ниви. Напевно.

Експеримент наразі продовжуєтся. Результат покишо мені більше подобаєтся, ніж не подобаєтся.

Продовжую неспішний пошук пружин ще від чогось.

Про схожі маніпуляції є на драйві, наприклад ось https://www.drive2.ru/l/506955125827306332/
В незрозумілій ситуації: блокуй і понижай
Аватар користувача
Vovic
Повідомлень: 232
З нами з: 25 січня 2016, 14:58
Ім'я: Володимир
Авто: Нивко 2121 та Опель Омега В
Контактна інформація:

Re: Експеримент: пружини від Mercedes ML W163

Повідомлення Vovic »

в мене стоять пружини РЕЙД-С... і перед і зад. пружини одразу трохи довші, вна сайті де купляв одразу пишуть що пружини дають ліфт 30 мм і розраховані на експлуатацію з лебідкою... Нива піднялась на десь на 30-40 мм... відповідно над верхньою шаровою проставка 40 мм, бо верхній ричаг сильно зажимав відбійник. В стані спокою правда він і зараз на відбійнику, але як сідаю в машину то все стає норм, а як ще штурман то півтора сантимерти запасу між відбійником і поличкою верхнього ричага. Правда поки в мене 28 колеса то так воно є, а збираюсь купляти 31, то такого підйому не буде потрібно, трохи різану пружину або піввитка або виток... поки не знаю, то вже як кулка будуть тоді аметодом експерименту все буду дивитись.
Відповісти